wtorek, 6 października 2009

Książka pt. Pierwszy Kontrakt, autor – Jacek Wist



Legia Cudzoziemska bez tajemnic dla wszystkich zainteresowanych tematem oraz dla tych którzy lubią książki sensacyjno-przygodowe.

www.pierwszykontrakt.pl

tytuł: Pierwszy kontrakt
autor: Jacek Wist
ISBN: 978-83-929596-0-1
liczba stron: 320
miejsce i rok wydania: Warszawa 2009
oprawa: miękka
wymiary: 148 x 210 mm
wydawnictwo: Apolonia Dream
cena katalogowa: 45 zł

Kilka opinii na temat książki, wybranych z forum, gdzie toczy się o niej dyskusja:

~ Książka właśnie do mnie dotarła. Wszystko sprawnie, szybko i tanio. Biorę się za czytanie ~

~ Trzeba przyznać, że zapowiedzi, fragmenty wstawiane na forum sprawiały, że oczekiwania rosły i obawiałem sie trochę, że ''z dużej chmury będzie mały deszcz'' jednak nie zawiodłem się a wręcz przeciwnie książka zrobiła na mnie ogromne wrażenie! Naturalnie bardzo pozytywne. Ciekawe historie, świetne teksty i to co podoba mi się najbardziej - czytając odnosi się wrażenie, że podróż, rekrutacje, służbę itd przeżywa się wraz z głównym bohaterem. Realizm jest niesamowity... ~

~ ach szkoda, że muszę przerwać, przede mną Mogadiszu, książka jak to mówił Twój kolega Marek, ZAJEBISTA ~

~ Czyta się ją bardzo luźno i przyjemnie, a co najważniejsze ta lektura rusza wyobraźnię. Po otrzymaniu paczki dzisiaj rano, wbiłem się w fotel na długie chwile... ~

~ Melduję, że książka została przeczytana! naprawdę bardzo mi się podobała i zmobilizowała do większego treningu. Uśmiałem się w wielu momentach, w szczególności z Markiem, czy z murzynami na śmieciarce czy sytuację z pasterzem bojącym się grzmotów... Jeszcze raz gratulację i podziękowania z miłą lekturę. Au revoir ~

Poniżej wywiad udzielony Gazecie Pomorskiej, opublikowany również na portalu www.mmbydgoszcz.pl :




 W 1990 roku spełniło się marzenie bydgoszczanina Jacka Wista – został żołnierzem Legii Cudzoziemskiej. Służył głównie w pułku spadochroniarzy, walczył w Dżibuti, Somalii, Kongo i Republice Środkowoafrykańskiej. Dziś, jako emeryt, w książce „Pierwszy kontakt” wspomina 16 lat służby.

Skąd decyzja o wydaniu książki?

- Jacek Wist: Pomysł, by spisać wspomnienia zrodził się bardzo dawno temu, wtedy też powstały pierwsze notatki, które wspierały moją pamięć. M.in. dzięki zgromadzonym pamiątkom moje zapiski zaczęły przybierać formę relacji. Należę do osób lubiących opowiadać, więc do wypracowania fabuły był już tylko krok. Na początku nie myślałem o książce, a jedynie o spisaniu faktów i anegdot. Poznałem jednak kogoś, kto po przeczytaniu moich zapisków zechciał je wydać. Jego zdaniem autentyczne wydarzenia opisane przeze mnie z humorem w formie relacji to unikalna na polskim rynku wydawniczym pozycja traktująca o służbie w Legii Cudzoziemskiej.

Skąd w książce humor? Obyło się bez bolesnych doświadczeń?
- Nawet w trudnych chwilach trzeba znaleźć w sobie pozytywną energią, a taką jest dobra dawka humoru. Wszystkie wspomnienia z czasem stają się miłe, a o tych złych zapominamy. Trudnych sytuacji w moim życiu w Legii nie brakowało, ale wpisane jest to w specyfikę tego zawodu.





... wiecej na www.mmbydgoszcz.pl oraz na www.mmkrakow.pl na temat 13 Targów Książki w Krakowie, gdzie wydawnictwo Apolonia Dream wystawi swoje stoisko: A44




Zapisy na Pierwszy kontrakt! www.pierwszykontrakt.pl

2 komentarze:

Michal i Oscar pisze...

Panie Jacku! Super ksiazka. Niech Pan sie od razu bierze za nastepna bo ta byla za krotka! Tez jestem z Torunia i moze kiedys bedzie okazja sie z Panem spotkac chociaz obecnie mieszkamy za granica. Jest Pan przykladem dla mojego malego synka:) P.S. Pozdrowienia dla Marka z Warmii. Dziekuje.

Anonimowy pisze...

Tylko życie poświęcone innym warte jest przeżycia.
Poświęcić komuś życie można na bardzo wiele sposobów. Ludzie,którzy poświęcają je dla innych,są bohaterami,a może nawet kimś więcej. Robiąc wiele dobrych uczynków,czujemy się spełnieni.

Wojsko jest najlepszym przykładem tej tezy .
Pokazuje jak zwykli, przeciętni ludzie poświęcają się dla dobra ojczyzny,narodu a także w wielu przypadkach oddają najcenniejszy dar czyli własne życie by ocalić swoich kolegów, bądź walczyć o słuszną sprawę.

Dlatego też moim zdaniem warto jest promować ten świat wsród obywateli gdyż często nawet nie zdają sobie sprawy że obcy ludzie poświęcają swoj czas,często życie prywatne, a nawet dar życia by inni w własnym kraju mogli czuć się bezpiecznie.

Po to też powstał [b]www.vetwortal.pl[/b] oraz Stowarzyszeenie Rannych i Poszkodowanych w Misjach Poza Granicami Kraju a także Fundacja "Promilitaria XXI" by w jakiś sposób oddać hołd żołnierzom naszego kraju.

zapraszamy do rejestracji na www.vetwortal.pl